Tuesday, September 14, 2010

SAYA...

Bismillahirrahmanirrahim...

atas faktor tertentu,saya terpaksa menulis blog -bermula kali ini dan seterusnya menggunakan kata ganti diri 'saya'..kenapa???uhuk3,rahsia.....lgpun lebih sopan utk bacaan umum.
harap pada pihak2 tertentu, kalian tidak kesah utk membaca post2 sebelum ini dgn kata ganti diri 'aku'....
sejarah kenapa saya menggunakan word 'aku' adalah kerana niat blog ini ditulis pada asalnya hanyalah utk diri sendiri..daripada lepas idea kat dinding asrama,menconteng buku2 tulis@teks,lebih baik tulis kat blog kan...tapi xlama lepas tu,rupa2nya ada orang sudi baca blog saya yg berkasta rendah ini,sama ada orang tersebut menjadi follower atau tidak-maka saya menjadi serba salah apabila mengetahuinya..dan ada pendapat2 yg diberi amat saya hargai dan akan take into consideration lah..

hari ni dah raya ke-6..aktiviti hari ini adalah menolong kakak membuat kek coklat.baru je buat petang ni sebab pagi tadi sibuk melayan tetamu.menu untuk tetamu pada hari ini ialah: kueh raya,air teh,air anggur,nasi berlauk ikan,sambal,telur goreng dan sayur kacang.oh ya,tambahan pisang kuning yg masih segar dn cantik.harap tetamu berpuas hati dgn hasil hidangan itu ye..(kalau xpuas hati pun,xbaik complaint..diam2 dah la.)

oh ye,saya baru mendapat khabar drpd kakak bahawa kek yg kami buat tidak menjadi..saya hanya tersenyum kerana saya memang suka makan menda2 yg xjadi..hehehehe..mungkin lebih sedap,siapa tahu..

sekarang ini saya dalam proses merancang masa hadapan...agak tertekan sebenarnya..saya harap tidak ada yg salah faham dgn menuduh saya mahu berkahwin awal tetapi belum ada calon lagi..agak berat tuduhan itu..
saya sedang merancang masa hadapan selepas grade..kahwin itu adalah isu yg lain yang perlu difikirkan secara berasingan...hehehe

apa2pun,selamat hari raya.maaf zahir dan batin..moga kita akan terus menjadi hamba yg setia hasil tarbiah ramadhan..

"seburuk-buruk umat adalah yg tidak mengenali ALLAH kecuali pada bulan ramadhan."-adaptasi kata2 ulama'.

1 comment:

Followers

About Me

My photo
penuntut institut pemikiran politik Ibnu Hussian.