Monday, November 15, 2010

budak kodiang balik aloq staq!

sy bertolak dari jalan duta pukul 2 pm tadi,dengan bas transnasional 2 tingkat-dan sy (serta adik) ditempatkan di tingkat bawah yg sungguh merimaskan dan xselesa.really uncomfortable.

untuk mengurangkan ketidak selesaan,sy mengangkat 2 buah beg pakaian kami utk diletakkan di bonet bas.(betul ke istilah ni??whatever)..malangnya, bonet sudah penuh..nak di adjust2,bonet itu tinggi..sy buntu..then,tanpa malu2,sy terloncat2 dlm 7 kali utk menyumbat beg2 tu ke dalam.sy tau ada penumpang2 lain yg memperhatikan sy,but i dont mind..syukurlah dorg xtau sy budak kodiang..uhuk3..hasilnya,berjaya!sy naik bus dgn rasa bangga,ikutkan hati nak angkat2 kening kat penumpang2 lain..


(bus transnasional dikenali dgn ketepatan masanya.sgt punctual-sampai ada yg terlepas bus)

dengan bekal 2bungkus roti coklat,1 bungkus kacang,1 bungkus coklat,1 botol air mineral+hundred plus,2 bungkus jagung-kami travel dengan gembira..kegembiraan terbantut di tengah2 jalan bila melihat trailer remuk-accident! innalillahi wainna ilaihi rajiu'n..ayah,mak dan kakak asyik contact bertanya perkembangan,risau..he5.nak je cakap "ajal itu ketentuan Tuhan"..tapi xguna menambah risau.

sampai kedah lebih kurang pukul 8.20pm tadi..terpaksa meminta tolong driver bas untuk ambilkan beg.maklumlah,entah ke mana2 beg tu terperosok...melihat ayah dari jauh,terus meluru berebut dgn adik mahu mencium tangan..

menyantap char kuew teow di gerai tepi jalan. terus terang cakap,xsedap..he3..tapi habis jugak dek kerana 3 ekor udangnya yg menggoda.

sampai di rumah,mengusik kucing si pon dan cik puteh yg berlegar2 di luar rumah.kemudian masuk,menyalami mak-memeluk erat..erat sekali.mak,dikyah rindu..terdengar bunyi janggal..rupanya dari radio.mengejutkan,sejak bila mak dengar klasik fm.oh my Rab!

sy penat.sy gembira. Tuhanku,atas nikmat melihat senyuman ayah & ibu,atas anugerah bahagia kembali ke desa yg dirindu,atas nikmat iman & islam kpd keluargaku,terima kasih buatMU.Alhamdulillah.very much Alhamdulillah.

kepulanganku kali ini bersama sebuah harapan..dan hambamu ini berharap dengan sangat,agar harapan itu Kau makbulkan..berharap dengan sangat..berharap dengan sangat..tolonglah perkenankan...amin.



RM 1 million vs the beautiful paddy field??which one do you choose??
i would prefer both.

1 comment:

Followers

About Me

My photo
penuntut institut pemikiran politik Ibnu Hussian.