Thursday, August 26, 2010

bicara malam ke -17 ramadhan..

Dengan lafaz Bismillah.

agak lama xmeng'update' blog.mungkin kerana kesibukan,mungkin juga kerana tiada apa2 yg menarik utk di'update'kan,atau mungkin juga kerana roh ramadhan membuat aku hilang selera mengadap laptop berjam2 seperti kebiasaan.

walau apa sekalipun,malam ini aku terasa mahu mencoret sesuatu.

sudah malam ke-17 ramadhan.apakah pencapaian kita setakat ini memberansangkan...atau hambar? apa khabar hati yg hitam,sudah berjaya diputihkan?perjalanan mendekati Tuhan,masih berterusan atau terhenti di persimpangan?

walau di tahap mana sekalipun kita sekarang,masih belum terlambat untuk memulakan/meneruskan langkah mencari hidayah.semoga ALLAH sudi melorongkan jalan2NYA buat kita semua.amin.

sahabat2,saudara2 mara,sepupu-sepapat,jiran2ku yg disayangi lillah,
"Jika harapanmu hancur berkeping-keping,
Aku akan menjadi bulan yang menerangi jalanmu,
Matahari bisa membutakan matamu,
Aku akan berdoa pada Ilahi,
agar salji berderai di sahara."
(aku petik dari tulisan Andrea Hirata)

sekian.selamat berpuasa.

2 comments:

  1. Suke.
    "harapanmu hancur berkeping-keping"
    Suke.
    "Aku akan berdoa pada Ilahi,
    agar salji berderai di sahara."
    Suke.

    :-)

    ReplyDelete
  2. sekadar info: ayat sebenar-"aku akan berdoa pada langit"-sy ubah jadi "Aku akan berdoa pada Ilahi"-supaya bertepatan dgn islam...hehehehe.

    ReplyDelete

Followers

About Me

My photo
penuntut institut pemikiran politik Ibnu Hussian.