Friday, June 4, 2010

mencemburui para syuhada'.

salam..

aku meluangkan sedikit masa mengikuti perkembangan palestin..aku terjumpa 1 blog yg meletakkan gambar para syuhada' palestin yg terkorban di jalan ALLAH...

aku terkedu+kagum+cemburu melihat gambar mereka tersenyum,bukan senyuman biasa...mereka tersengih hingga kelihatan gigi mereka yg putih bersih...muka yg memancarkan cahaya..seolah-olah mereka sedang melihat sesuatu yg terlalu membahagiakan..(aku mmg yakin mereka mmg melihat apa yg telah dijanjikan ALLAH di dlm al-Quran)..

aku merasa bersalah dgn ALLAH...terlalu merasa bersalah...sebab di saat ramai bakal mujahidin yg berani meredah laut bg menyertai konvoi bantuan ke Gaza,mempertaruhkan nyawa demi menolong saudara seIslam mereka,aku masih belum melakukan sebesar zarah pun sumbangan dlm jihad fisabilillah..apakah mungkin aku mampu tersenyum ketika dipanggil mengadap Ilahi dlm keadaan 'miskin' seperti ini..

aku merasa malu yg amat kpd ALLAH,kerana belum memiliki keberanian sehingga sampai ke tahap tidak gentar dgn serangan peluru bertalu-talu dr musuh2 Islam...bukan setakat tiada keberanian utk berhadapan scara realiti dgn situasi itu,bermimpi utk memiliki keberanian itu pun aku belum mampu...sebab itu seperti yg aku tulis dlm post sebelum ni,aku malu nak mengaku aku cintakan palestin,aku cintakan islam dlm keadaan aku xberani pun utk membuktikan lafaz cinta itu...

aku sedar aku bakal mati...siapa tidak rindu utk kembali ke pangkuan Penciptanya...siapa tidak ingin tersenyum mengadap TUHANnya..siapa tidak mahu ALLAH sudi menerima kepulangannya....siapa yg xmahu anugerah semahal itu??????

kata pejuang Hamas:Abdul Aziz Rantisi:"semua orang menunggu kematian masing2..tidak ada beza sama ada mati kerana apatche(ditembak) atau mati kerana sakit jantung..saya memilih utk mati ditembak apatche"..ALLAHU AKBAR!

aku mahu membuka pintu hati ini kpd apa2 shj ajakan kpd perjuangan yg lebih serius demi menegakkan islam..aku cuba utk berani..kalau xmampu banyak,sekurang2nya satu dahulu...moga2 pintu kalbu yg dibuka sedikit demi sedikit ini,lama kelamaan akan terbuka luas untuk menegejar ganjaran TUHANnya..aku akan cuba bermujahadah membuang rasa malas,sikap suka berehat shj dan banyak membuang masa...berkorban keseronokan melepak-x buat apa2 demi menghadiri aktiviti2 yg mendekatkan diri kepadaNYA dan bergaul dgn mereka2 yg cintakan perjuangan menegakkan agama ALLAH...insya ALLAH..Ya ALLAH,jayakan hasratku..

susah???memang susah membuang tabiat hidup yg suka enjoy dan bersenang lenang..dan memilih utk melangkah ke frasa seterusnya dlm penambah baikan rohani&spiritual...tapi kerana hidup ini bukan abadi-aku mesti berani..motivasi aku hanya 1:mardhatillah!

No comments:

Post a Comment

Followers

About Me

My photo
penuntut institut pemikiran politik Ibnu Hussian.